Komplex angol nyelvi verseny a Tarczyban

Közzétéve: 2019.03.07 - Forrás: Babos Petra (papa-ma.hu)

Hagyományteremtő szándékkal szervezte meg a Tarczy Lajos Általános Iskola két tannyelvű tagozata és az idegen nyelvi munkaközössége a komplex angol nyelvi versenyt az általános iskola 7. és 8. osztályosai számára. A megmérettetésen 21 diák vett részt a város és a környék általános iskoláiból, összesen hat intézményből. Ezzel a versennyel már háromra emelkedett a Tarczy iskola által szervezett angol nyelvi megmérettetések száma.
Hardi Tünde tagozatvezető elmondta, a verseny neve is jelzi, a komplex nyelvtudásról szeretnének képet kapni és ez alapján nyerteseket hirdetni.
-Két héttel ezelőtt, az írásbeli fordulón a nyelvtani tudást, a hallott és olvasott szövegértést mértük, ma pedig szóbeli kommunikációs készségüket mutathatták be versenyzők. A feladatlapokat nagyon ügyesen oldották meg, s bár akadtak hibák, összességében azt mondhatom, hogy alaposan elsajátították az angol nyelv alapjait.

A versenyt az iskolában működő magyar-angol kéttannyelvű tagozat fennállásának tízedik évfordulója alkalmából rendeztünk meg. E jeles évforduló tiszteletére rajzpályázatot hirdettünk a felsős kéttannyelvűs diákok között. A beérkezett pályamunkák közül fogjuk kiválasztani a tízéves tagozat logóját a későbbiekben - tudtuk meg Hardi Tündétől. A szóbeli fordulón témakörökből húztak a diákok, s arról beszéltek, majd a képleírás várt rájuk, hasonlóan, mint a nyelvvizsgán. 

Végül köszönetét fejezte ki Francsics Ildikónak, Bertalan Ágnesnek, és Szakácsné Kokas Juditnak a feladatok összeállításában, a feladatlapok értékelésében, a verseny szervezésében és lebonyolításában nyújtott segítségéért.
A Tarczy iskola és a Petőfi Sándor Gimnázium kéttannyelvű tagozata között kiváló munkakapcsolat működik, így ezúttal is ottani kollégákat kértek fel a zsűrizésre. A nyolcadik évfolyamon Horváth Eszter tanárnő és Kenneth Quiter amerikai nyelvi lektor, a hetedik évfolyamon pedig Korbel Péter és a Tarczy iskola nyelvi lektora, Aimee Herubin értékelte a diákok nyelvtudását.
A legjobbak oklevélben és könyvjutalomban részesültek.