tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Hírek

Közzétéve: 2019.11.26.

A versenyre, melyet az Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete hirdetett meg, 5. és 6. évfolyamon iskolánként csupán 1-1 fő nevezhetett. Az 5. évfolyamon Hatvani Márk 5.c osztályos tanulót (felk. Németh József), 6. évfolyamon pedig Sárközi Laura 6.c osztályos tanulót (felk. Vasváry Zoltán) neveztük. Az 5-6. évfolyamosok versenyének 1. fordulóját 2019. november 20-én rendeztük. A feladatsor internetes kutatómunkával kezdődött, majd alkalmazói programok segítségével szövegszerkesztési, grafikai és prezentáció készítési feladatokat kellett megoldani a rendelkezésre álló 2 óra alatt. Az elkészített munkákat a verseny után elektronikus úton elküldtük a verseny szervezőinek, az eredményeket 2020. február 5-én fogjuk megkapni, s akkor derül ki, hogy kik jutnak be a 2. fordulóba. A 2. fordulót is az iskolák bonyolítják le, on-line teszt formájában. A 2. fordulóból országos szinten a legjobb 10 tanuló jut majd be a döntőbe.

Németh József

informatika munkaközösségvezető

Közzétéve: 2019.06.06

Ahogy azt 3 hónappal ezelőtt közzétettük, Méhes Lotti Bettina 7.a és Érsek Alexandra 8.c osztályos tanulónk belekezdett az ECDL-vizsgamodulok teljesítésébe. Akkor a számítógépes alapismeretek modulból vizsgáztak le, ezúttal pedig a szövegszerkesztés modult teljesítették a Türr Gimnázium vizsgaközpontjában.

A szövegszerkesztés modul lényege, hogy a vizsgázók kapnak egy megformázott szöveget, s néhány utasítást hozzá egy 50 feladatsorból álló példatárból. A szöveg formázásához nem kapnak részletes útmutatást, hanem azt a mintából és az adott feladatsorhoz tartozó értékelési irányelvekből kell kitalálniuk. A feladatsorokhoz tartozik egy adatbázis is, melynek felhasználásávall körlevelet, megcímzett borítékokat és címkéket kell gyártaniuk a Word segítségével, illetve néhány esetben saját adatbázist kell ehhez létrehozniuk.

Az ECDL (European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány) az informatikai írástudás nemzetközileg egységes bizonyítványa, egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris vizsgarendszer. Lotti és Alexandra azért is vágott bele az ECDL 7 modulból álló, standard változatába, mert nagyon sok középiskolában az ECDL-vizsgákra való felkészülés a tanterv része, s a legtöbb felsőoktatási intézményben a hallgatók teljes vagy részleges felmentést, jeles kollokviumi vagy zárthelyi jegyet kaphatnak ECDL-bizonyítványukért. 

A regisztráció és a 2 modul költségeit iskolánk egyik alapítványa, a Nagy László Általános Iskoláért Alapítvány fizeti.

Gratulálunk Lottinak és Alexandrának.

Németh József
felkészítő tanár

Közzétéve: 2019.05.28.

Az utóbbi években hagyománnyá vált iskolánkban, hogy minden felsős évfolyamnak felhasználói versenyt szervezünk a nemzetközi ECDL-vizsga moduljaiból, mely valójában inkább „házivizsga”, mivel az informatikát emelt óraszámban tanuló minden diákunk részt vesz benne. Az 5. osztályosok illetve a 6. osztályosok versenyeiről már korábban beszámoltunk.
A hetedikesek ezúttal a szövegszerkesztési tudásukat mérték össze. Ezen modul lényege, hogy 50 előre megadott szöveg közül egyet begépelniük és megformázniuk. A formázási utasításoknak csak a kisebbik részét adják meg a feladatsorok, a többit a nyomtatott mintából és az értékelési irányelvekből kell kitalálnii.

Helyezések:
1. Méhes Lotti Bettina 7.a
2. Rátz Marcell 7.a
3. megosztva: Bikali Veronika és Pernyeszi Lóránt 7.a
Rajtuk kívül a 75 %-os vizsgaszintet 2 osztálytársuk teljesítette: Kis Levente és Kiss Nóra (felkészítőjük Németh József).


A nyolcadik évfolyamosok ebben az évben prezentációkészítésben versenyeztek. Itt is 50 vizsgafeladat közül választottunk ki egy olyat, mellyel a felkészülés során még nem találkoztak a tanulók. Ebben a modulban előre elkészített nyers prezentációkkal kell különböző műveleteket végezni.

Közzétéve: 2019.05.13.

Mint arról már korábbi cikkünkben beszámoltunk, a Digitális Témahéten iskolai versenyt szerveztünk az informatikát emelt óraszámban tanuló 5. évfolyamos osztályok, valamint az 5.e osztályos informatika szakkörösök számára. A 40 kérdésből álló online tesztet ezúttal a 6.a és a 6.c osztály 40 tanulója oldotta meg. A kérdések a nemzetközi ECDL-vizsga számítógépes alapismeretek és online alapismeretek moduljaiból származtak. 14 tanuló, a versenyzők 35 %-a érte el a 75 %-ot, ami egy sikeres ECDL-vizsgához elegendő. Szalai Dávid 6.c osztályos tanuló hibátlanul oldotta meg a tesztet. (Hozzá kell tenni, hogy a vizsga legtöbb modulja elsősorban gyakorlati feladatokból áll, s inkább középiskolások és felnőttek próbálkoznak vele. Iskolánk 2 tanulója az „éles” vizsga 2. moduljára készül jelenleg).

a verseny dobogós helyezettjei (balról jobbra): Schüld Ábel, Szalai Dávid (6.c), Sós Veronika, Mosonyi Márta (6.a)

Íme a sikeres vizsgához szükséges szintet elérő tanulók névsora, pontszáma és felkészítő tanáruk neve:

Közzétéve: 2019.05.10.

Íme a Digitális Témahéthez kapcsolódó anyagaink, csokorba gyűjtve:

Németh József

informatika munkaközösség-vezető

Közzétéve: 2019.04.29.

Április 26-án iskolánk három 4. c osztályos tanulója vett részt a Nagy Digitális Kaland című országos versenyen, Veszprémben. A verseny célja a gyermekek logikai és algoritmikus gondolkodásának fejlesztése volt, valamint számítógépismereti kérdések szerepeltek a 40 feladat között. A versenyen 3 fős csapatok indultak, az ország közel 40 helyszínén 1000 résztvevő csapat egy időben töltötte ki a feladatsort.
A versenyzők a feladatokat interneten keresztül kapták és számítógéppel készítették el. A megoldásra 60 perc állt rendelkezésükre, mely nagy kihívást jelentett, hiszen a feladatok szintenként nehezedtek, és összesen nyolc szintet kellett teljesíteniük a csapatoknak.
A veszprémi helyszínen összesen 37 csapat indult, ebből a tarczys „Kockakommandó” csapat első helyen végzett a 3-4. évfolyamos kategóriában. Tagjai: Hatvani Márk, Molnár Levente, Ruzsás Máté 4.c

Közzétéve: 2019.04.29.

A robotika alapjainak, a térbeli viszonyítások, a programozási alapismeretek elsajátítására, valamint a digitális kompetenciák fejlesztésére kezdtünk el alkalmazni egy kódolással foglalkozó oldalt. Az oldal (www.code.org) a kódolás tanulását minden korosztály számára elérhetővé teszi ingyenes online tanfolyamain keresztül. Segítséget ad a tanároknak is ehhez a munkához. Informatika órákon használjuk ezt a programot. Az itt szerzett ismereteket később jól tudják hasznosítani a tanulók nem csak a robotika területén, hanem minden olyan tantárgy kapcsán, ahol a problémamegoldásra, kreativitásra van szükség.

Közzétéve: 2019.04.13. (Frissítve!)

Sós Veronika 6.a osztályos tanulónk 3. helyezést ért el a Kozma László Országos Informatika Alkalmazói Tanulmányi Verseny döntőjében 2019. április 13-án Százhalombattán. Már rutinos versenyzőnek számított, hisz tavaly – Bognárné Kalmár Ildikó felkészítésével – az ötödik évfolyamon 6. helyezést ért el.
Az idei verseny is 3 fordulós volt, s immár 17. alkalommal rendezte meg Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete. 5. és 6. évfolyamon minden iskola csak egy tanulóval nevezhetett.
Az 1. forduló 2018. november 21-én volt: a Pénz7-hez kapcsolódó internetes, szövegszerkesztési, prezentációkészítési és grafikai feladatokat kellett megoldani. Veronika 90 ponttal (5-7. helyen) jutott tovább a március 6-i 2. fordulóba, ami szintén iskolánkban zajlott. A 2. fordulóban nem a felhasználói programok ismeretét, hanem az internetes kutatómunkában való jártasságot, illetve a felkészüléshez előre megadott weboldalak ismeretét mérték egy online teszttel. Veronika itt csupán egy pontot veszített, így 119-ponttal, 5. helyen jutott be az országos döntőbe (összesen 26 iskola indult a 6. évfolyamon).