tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Hírek

Idén a versenyre 2 ország 11 iskolájából 47 tanuló nevezett. A versenyben részt vevő pápai iskolák: Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Pápai Református Kollégium, Tarczy Lajos Általános Iskola, Weöres Sándor Általános Iskola. A környékbeli iskolák közül nevezett a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola, az ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, a vaszari Ihász Gábor Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

A verseny részeként a tanulók illusztrációt készítettek a kedvenc olvasmányukhoz, kapcsolódva a könyvtárosok világnapjához.

A beérkezett művek:

I. kategóriában (3. és 4. évfolyam) 20 db
II. kategóriában (5. és 6. évfolyam) 18 db
III. kategóriában (7. és 8. évfolyam) 9 db rajzot értékelt a zsűri.

(Kiss Álmos és Marton Bíborka cikke)

Nagyon örültem, amikor tudomást szereztem a LEGO- képregény versenyről. Hiszen erre a versenyre mindkét hobbimmal tudtam készülni, a legózással és a képregény készítéssel. A versenyre először a magyartanárom, Tóthné Bogdán Zita néni hívta fel a figyelmemet. Ő volt az is, aki a kötelező kategórián kívül a szabadon választott témához is ötletet adott. Így készítettem el a Rege a csodaszarvasról mellett a Toldit is a versenyre. A másik segítségem az édesanyám, dr. Kissné Vadicsku Patrícia volt, aki szintén az iskolában tanít. Otthon átolvastuk a műveket, majd eldöntöttük, hogy mely jeleneteket kellene legóból elkészíteni, azokhoz milyen szövegrészletet volna jó használni. Szerencsére sok legóm van, így könnyedén össze tudtam építeni a kiválasztott epizódokat. Ezután édesanyám segítségével elkészítettük a szükséges fényképeket. A Lego Story Visualizer programot már korábban is használtam, így egyszerűen be tudtam szerkeszteni a képeket, majd a képekhez a megfelelő szövegeket, effekteket. Zita néni még átnézte az elkészített munkáimat a beküldés előtt. Számomra jó szórakozás volt ez a versenyfeladat. Boldog és büszke voltam, hogy két kategóriában is helyezést tudtam elérni. A kötelező kategóriában I. helyezést, a szabadon választott kategóriában III. helyezést szereztem. Ezúton is köszönöm felkészítőimnek a segítséget.

Kiss Álmos 6.e

 

Csapatban a legó-versenyen
A legó-versenyt a Tankerület rendezte. A megépítésre sok időt kaptunk. Nekünk a Rege a csodaszarvasról című művet kellett megépítenünk.

Idén a versenyre 2 ország 12 iskolájából 64 tanuló nevezett, s végül 60 rajz érkezett be a határidőre. A versenyben részt vevő pápai iskolák: Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Pápai Református Kollégium, Szent István Római Katolikus Általános Iskola, Tarczy Lajos Általános Iskola, Weöres Sándor Általános Iskola. A környékbeli iskolák közül nevezett a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola, az ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, a vaszari Ihász Gábor Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Butiné Kemenczki Anita (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk központi témája az erdeink védelme, megőrzése, gyarapítása volt. A versenyzők rajzok segítségével mutatták be az erdő és a benne élő állatok közösségét. A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték.
Több pontegyenlőség is született, így két megosztott helyet is kiadtunk. Az első 3 helyezett oklevélben részesül, a többiek pedig emléklapot kapnak.

Eredmények:
3-4. osztály
I. Raschek Anna Flóra, Ihász Gábor Általános Iskola, Vaszar
II. Heinbach Zoé, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola
III. (megosztva) Németh Gréta Ihász Gábor Általános Iskola, Vaszar
és Beliga Sophia Maria, Liceul Teoretic "Lucian Blaga" Constanta

5-6. osztály
I. Németh Luca, Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
II. Horváth Anna, Tarczy Lajos Általános Iskola, Pápa
III. (megosztva) Szakács Kende, Szent István Római Katolikus Általános Iskola, Pápa
és Szakács Panka, Tarczy Lajos Általános Iskola, Pápa

Közzétéve: 2022.04.22.

A 28 oldalas, részben angol nyelvű, gazdagon illusztrált szám PDF-változata itt tölthető le, de megtalálható az újság archívumában is (Médiatár / Iskolaújság / Archívum). (Mérete: 2,44 MB).

Tartalom:

  • Digitális Témahét 2022 (Sashalmi Tamásné, Lombosi Anikó, Kohuth Helén, Hatvani Márk 7.c, Nagyné Egyházi Edina, Foki Zsombor, Sós Ákos, Veilandics Amira, Szakács Boglárka 8.e, valamint a 4.a, 6.a, 7.c és 8.e tanulói)
  • A Fővárosi Nagycirkuszban jártunk (Csiszár Lili 6.a)
  • Izgalmak a Kosáry Domokos Történelemversenyen (Lőrincz László Lénárd 7.e)
  • Pénz7 - 2022 (Sashalmi Tamásné)
  • Ovisuli a Tarczyban
  • Országismereti sikerek a Tarczy nyolcadikosaitól (Németh Dominik)
  • Iskolai prózamondó verseny
  • „Emlékezzünk, hogy emlékeztessünk!” (Németh Dominik)
  • Nemzetközi számítógépes rajzverseny 2022 (Németh József)
  • Versenyeredmények 2021/2022-es tanév (IV. rész)

Közzétéve: 2022.04.21.

A verseny lebonyolításának módját tavaly a járványügyi helyzet miatt módosítottuk nem jelenlétire. Mivel a helyzet idén is bizonytalan volt, s tavaly pozitív tapasztalatokat szereztünk a lebonyolítás új módjával, idén sem hirdettünk jelenléti versenyt. A határidő leteltéig 2 ország 6 iskolájából 37 tanuló rajza érkezett be hozzánk. A pápai iskolák közül nevezett az Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola és a Tarczy Lajos Általános Iskola, a környékbeli iskolák közül a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola és az Ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

Készítette: Horváth Anna 4.a (Tarczy)


A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Zsuponics László informatika tanár (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk témáját egy szomorú aktualitás, a közelünkben zajló háború adta: a tanulók a békéhez kapcsolódó rajzokat készítettek. A rajzon szerepelnie kellett a latin "PAX" feliratnak. A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték (pl. hogy a versenyzők a rajz készítése során mennyire alkalmazták a különböző szerkesztési műveleteket: másolást, tükrözést, forgatást, döntést, …).
A zsűrinek nehéz dolga volt, s több pontegyenlőség is született, így két megosztott helyet is kiadtunk.
Az első három helyezést elérő tanulók oklevélben részesülnek, a többiek pedig emléklapot kapnak.

Íme az első 3 helyezett kategóriánként:

Közzétéve: 2022.04.19

Idén a 7.c osztály tanulói a digitális témahéthez kapcsolódóan Jókai Mór pápai kötődésével foglalkoztak. Az irodalom órákon PPT-bemutatók segítségével is megismertük a híres író életét, munkásságát, kötelező olvasmányként A kőszívű ember fiai című regényét.
Informatika órákon és otthon a tanulók önállóan kutattak az interneten és az iskolai könyvtárban, feltárva Jókai Mór pápai diákéveit, baráti és családi kötődéseit, a hozzá kapcsolódó emlékhelyeket. Az összegyűjtött ismeretek segítségével beszámolókat írtak.
A Petőfi Városbarát Egylet ügyvivője, Kerecsényi Zoltán városismereti séta keretében mutatta be az órákon már megismert emlékhelyeket az osztálynak. Kísérőnk Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna volt, aki sokat segített a könyvtári kutatásainkban is. Az irodalomtörténeti és életrajzi érdekességekkel fűszerezett kirándulást fotókkal is dokumentáltuk, melyekkel a projektet lezáró újságcikkünket illusztráltuk.
Legfontosabb célkitűzésünk az volt, hogy a kötelező tananyagot a digitális eszközök használatával és önálló kutatómunkával színesítsük, az elméleti ismereteket a gyakorlatban is alkalmazzuk, és mindez valódi közösségi élménnyé váljon.

Mellékletek:

Emlékséta Pápán Jókai Mór nyomában (A 7.c osztály és Kohuth Helén osztályfőnök)

Jókai Mór Pápán (Ruzsás Máté 7.c)

Jókai Mór és szülővárosom, Pápa (Hatvani Márk 7.c)

Kohuth Helén magyartanár

 

Közzétéve: 2022.04.17

Az idei tanévben a 6. a osztályosok is bekapcsolódtak az évente hagyományosan megrendezendő Digitális Témahét programsorozatába. Magyar irodalom tantárgy keretében kaptak feladatokat, melyeket digitális eszközök használatával kellett megoldaniuk. Témánk a hazaszeretet, szeretet, szerelem volt, és az ehhez kapcsolódó költők versei. A diákok többféle feladatot is kaptak, melyeket részben az irodalomórán, részben az informatikaórán, illetve otthoni digitális eszközön kellett elkészíteniük. Tanórán csoportmunkában az okostelefonok játszották a főszerepet. A feladatok megoldásában a különböző keresőprogramok segítettek. Az interaktív táblánál játékos irodalmi kvíz tette próbára a gyerekek tudását. Informatikaórán párokba rendeződve dolgoztak. Egy-egy költő életét bemutató ppt-t kellett megalkotniuk. (Íme Györkös Kornél és Déri Szilárd bemutatója Radnóti Miklósról.)

Ezután egyéni munkában szókincsbővítő feladat várt rájuk. A WikiSzótár segítségével szómagyarázatot készítettek a tanult versek kevésbé ismert szavaihoz. A digitális írástudás fejlesztése elengedhetetlen feladata a mai iskoláknak. A tanulók évről évre okosabban, magabiztosabban használják ezeket az eszközöket tanulási célra. Az iskola igyekszik, hogy a majdan a középiskolába, később a munka világába kilépő fiatalok magabiztos informatikai tudással rendelkezzenek az általános iskola végére.

Lombosi Anikó
magyartanár

A 8. e osztály is csatlakozott a digitális témahéthez, melynek keretében Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényét dolgozták fel az osztály tanulói. Miután elolvasták a gyerekek a regényt, megismerkedtek a mű írójával, számot adtak műismeretükről egy redmentában írt dolgozatban.

Foki Zsombor és Sós Ákos (8.e) szófelhője Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényéhez

Közzétéve: 2022.04.16

Az idei digitális téma hét programja a kötelező olvasmányok feldolgozása IKT-s eszközökkel volt.
A 4.a osztály Berg Judit: Rumini című művét választotta. Az elbeszéléshez készült interaktív feladat, rajz, PPT és terveztünk Bee-Bot pályát is, amit szeretnénk az elkövetkező időszakban kartonból is megvalósítani. 

Interaktív anyag: https://view.genial.ly/6232268a0ead9e001be60792/interactive-content-rumini

 Sashalmi Tamásné