tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

 2024. 03. 13. XXII. Kozma László Országos Informatika Alkalmazói Tanulmányi Verseny 2. forduló. Szervező: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE)
 
5. osztályosok, az 1-2. forduló összesített eredménye
I.  hely (megosztva): Kiss Lilien, Szakács Bianka 5.c (160-ból 142 pont) – felkészítő Németh József – országos döntőbe jutott a csapat
 
6. osztályosok, az 1-2. forduló összesített eredménye
I. hely: Horváth Anna, Szabó Bernadett 6.a (160-ból 149 pont) – felkészítő Vasváry Zoltán – országos döntőbe jutott a csapat.
 
Döntő: 2024. április 27-én Százhalombattán 
 
 

Idén a versenyre 2 ország 11 iskolájából 47 tanuló nevezett. A versenyben részt vevő pápai iskolák: Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Pápai Református Kollégium, Tarczy Lajos Általános Iskola, Weöres Sándor Általános Iskola. A környékbeli iskolák közül nevezett a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola, az ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, a vaszari Ihász Gábor Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

A verseny részeként a tanulók illusztrációt készítettek a kedvenc olvasmányukhoz, kapcsolódva a könyvtárosok világnapjához.

A beérkezett művek:

I. kategóriában (3. és 4. évfolyam) 20 db
II. kategóriában (5. és 6. évfolyam) 18 db
III. kategóriában (7. és 8. évfolyam) 9 db rajzot értékelt a zsűri.

(Kiss Álmos és Marton Bíborka cikke)

Nagyon örültem, amikor tudomást szereztem a LEGO- képregény versenyről. Hiszen erre a versenyre mindkét hobbimmal tudtam készülni, a legózással és a képregény készítéssel. A versenyre először a magyartanárom, Tóthné Bogdán Zita néni hívta fel a figyelmemet. Ő volt az is, aki a kötelező kategórián kívül a szabadon választott témához is ötletet adott. Így készítettem el a Rege a csodaszarvasról mellett a Toldit is a versenyre. A másik segítségem az édesanyám, dr. Kissné Vadicsku Patrícia volt, aki szintén az iskolában tanít. Otthon átolvastuk a műveket, majd eldöntöttük, hogy mely jeleneteket kellene legóból elkészíteni, azokhoz milyen szövegrészletet volna jó használni. Szerencsére sok legóm van, így könnyedén össze tudtam építeni a kiválasztott epizódokat. Ezután édesanyám segítségével elkészítettük a szükséges fényképeket. A Lego Story Visualizer programot már korábban is használtam, így egyszerűen be tudtam szerkeszteni a képeket, majd a képekhez a megfelelő szövegeket, effekteket. Zita néni még átnézte az elkészített munkáimat a beküldés előtt. Számomra jó szórakozás volt ez a versenyfeladat. Boldog és büszke voltam, hogy két kategóriában is helyezést tudtam elérni. A kötelező kategóriában I. helyezést, a szabadon választott kategóriában III. helyezést szereztem. Ezúton is köszönöm felkészítőimnek a segítséget.

Kiss Álmos 6.e

 

Csapatban a legó-versenyen
A legó-versenyt a Tankerület rendezte. A megépítésre sok időt kaptunk. Nekünk a Rege a csodaszarvasról című művet kellett megépítenünk.

A Digitális Témahéten idén a "Kedvenc mesém, elbeszélésem, történetem bemutatása IKT-s eszközökkel" c. témát választottuk. Ennek keretében tanulóink ötletes munkákat készítettek. A munkák elkészítéséhez a tanulók internetes kutatómunkát végeztek, használták a rajzoló programot, a prezentáció készítő programot, szófelhőket készítettek. Az elkészített bemutatókat magyar irodalom órákon mutatták be osztálytársaiknak.

A Digitális Témahét keretében szerveztük meg a nemzetközi számítógépes rajzversenyt is, mely szintén az olvasáshoz kapcsolódott, a versenyre 47 pályamű érkezett, értékelésük most zajlik.

Németh József

munkaközösségvezető

Képünkön Bolla Julianna, 5.e osztályos tanuló mutatja be kedvenc könyvét

 

 

Az alsó tagozaton a negyedik évfolyamos diákok kapcsolódtak be magyar irodalom és informatika órákon a programba. A témahét célja a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése, a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával.
Idei projektjük témája a 200 éves évfordulók voltak. Petőfi és a Himnusz is 200 éve született, ezek a témák kiválóan kapcsolódtak a negyedikes tananyaghoz.
Magyar órákon interaktív feladatok segítségével ismerkedtek a gyerekek Petőfi életével, műveivel, valamint a Himnusz keletkezésének körülményeivel és mondanivalójával.
Informatika órán a témákat Paint programmal, bemutatók és egyszerű interaktív feladatok közös elkészítésével dolgozták fel.

Felső tagozaton a 7.a, 7.e és a 8.c kapcsolódott be a témahétbe. A 7.a és a 7.e osztályos tanulók digitális kultúra órákon Petőfi Sándorral kapcsolatban végeztek kutatómunkát és készítettek különböző dokumentumokat. A tanulók egy része nem általában Petőfi Sándor életével foglalkozott, hanem a Petőfiről fennmaradt egyetlen fotó (dagerrotípia) történetét dolgozta fel. (Csiszár Lili 7.a osztályos tanuló bemutatója Petőfi fotójáról, Balogh Emese 7.e osztályos tanuló bemutatója Petőfiről)

Idén a versenyre 2 ország 12 iskolájából 64 tanuló nevezett, s végül 60 rajz érkezett be a határidőre. A versenyben részt vevő pápai iskolák: Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Pápai Református Kollégium, Szent István Római Katolikus Általános Iskola, Tarczy Lajos Általános Iskola, Weöres Sándor Általános Iskola. A környékbeli iskolák közül nevezett a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola, az ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, a vaszari Ihász Gábor Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Butiné Kemenczki Anita (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk központi témája az erdeink védelme, megőrzése, gyarapítása volt. A versenyzők rajzok segítségével mutatták be az erdő és a benne élő állatok közösségét. A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték.
Több pontegyenlőség is született, így két megosztott helyet is kiadtunk. Az első 3 helyezett oklevélben részesül, a többiek pedig emléklapot kapnak.

Eredmények:
3-4. osztály
I. Raschek Anna Flóra, Ihász Gábor Általános Iskola, Vaszar
II. Heinbach Zoé, Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola
III. (megosztva) Németh Gréta Ihász Gábor Általános Iskola, Vaszar
és Beliga Sophia Maria, Liceul Teoretic "Lucian Blaga" Constanta

5-6. osztály
I. Németh Luca, Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
II. Horváth Anna, Tarczy Lajos Általános Iskola, Pápa
III. (megosztva) Szakács Kende, Szent István Római Katolikus Általános Iskola, Pápa
és Szakács Panka, Tarczy Lajos Általános Iskola, Pápa

Osztályunk, a 2.a ebben a tanévben hetedik alkalommal járt a Jókai Mór Városi Könyvtárban. Ma rókával kapcsolatos tematikus foglalkozáson vettünk részt. Anett néni mesélt és képeket mutatott a róka külsejéről, élőhelyéről, táplálkozásáról, életmódjáról. Szó esett arról is, hogy a róka tiszta, friss vizet iszik. A gyerekek elmondták, hogy ők is szeretik a csapvizet, minden nap isznak is több pohárral, mert az egészséges. Anett néni segítségével megismerkedtek a gyerekek Vukkal, Karakkal. Érdeklődve hallgatták a történetet a kölyökrókáról, kedvet kaptak, hogy ők is elolvassák Fekete István talán legismertebb és a legnépszerűbb állattörténetét. A belőle készült rajzfilmből is láttak részletet. Diafilmen megnéztük A szállást kérő róka című népmesét, a képkockák alatti szöveget örömmel olvasták a gyerekek. A foglalkozás végén rókakeresés és rókafigura-színezés volt. Ma is nagyon jól éreztük magunkat. Megállapodtunk a következő időpontban. Köszönjük a lehetőséget.

Halász Marianna tanítónő

Március 13-án, csütörtökön szép, verőfényes nappal, kellemes meleggel kezdődött a Diákolimpia pápai körzeti mezei futóversenye a Várkertben II., III., IV. korcsoportosoknak, egyéniben és csapatban, lányoknak és fiúknak. A távok 900 méter és 3.000 méter között változtak; egy, kettő és három kört teljesítettek a versenyzők, a fiúk kicsit hosszabb távokat futottak. A Bakony-ér szép hídjától startolt és érkezett a népes mezőny. Saár Györgyi testnevelő tanár 5-5 fős csapatokat kísért a versenyre. A helyezésbe a legjobb 4 fő eredményét számították be. A III. és IV. korcsoportosok értek el szép sikereket. Pődör Rozina (6.e) negyedik, Császár Kolos (6.e) ötödik helyezést szerzett. A III. korcsoportban a lányok is, a fiúk is a 2. helyet szerezték meg csapatban. A IV. korcsoportban a 8.e-ből egyéniben Kapfinger Gergő 3., Szalai Lóránt 4., Strommer Áron 6. lett. Csapatban a fiúk megnyerték a Tarczy-iskolának az 1. helyet. Mire befejeződött a verseny, beborult az ég, csepegett az eső, de versenyzőink felkészítőjükkel együtt elégedetten térhettek haza, és készülhetnek a március 19-i, veszprémi megyei fordulóra.

Médiaszakkör