tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

ÖKOISKOLAI MUNKATERV 2024/2025.
havi bontásban

Augusztus
Öko munkacsoport megbeszélés
Ökoszakkör munkatervének beépítése az ökoiskolai programba
Felelős: Vilman Melinda, Saár Györgyi

Szeptember
erdei iskola 6.a Felelős: Saár Györgyi, Tóthné Bogdán Zita
erdei iskola 6.e Felelős: Saár Györgyi, Németh Dominik
sziklakert és az udvari zöld terület rendezése
Felelős: munkacsoport tagjai

Október
Őszi papírgyűjtés/hulladékgyűjtés
Felelős: Németh Dominik, Vilman Melinda
Állatok világnapja: tanulmányi séta a Lovasiskolába (október 04.)
Felelős: Saár Györgyi, Vilman Melinda
Földünkért világnap: fotópályázat, kiállítás (október 01.-16.)
Felelős: Saár Györgyi, Vilman Melinda, Németh József, Kohuth Helén

November
Füstmentes nap (előadás, vetélkedő 7-8.évfolyam) (november 21.)
Felelős: Czupor Csilla (védőnő), Vilman Melinda, Saár Györgyi

Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én fejezte be a Himnuszt. 1989 óta ezen a napon tartjuk a magyar kultúra napját. A Tarczy Lajos Általános Iskolában a 8.a és 8.e osztály tanulói a jeles napon, az első tanórában az iskolarádión keresztül tolmácsolták ünnepélyes gondolataikat. Elsőként általánosan értelmezték, milyen összetett fogalom a kultúra: a nyelv, a művészet területei, a történelem, a találmányok; műveltség, olvasottság, hagyományok, világszemlélet, viselkedésmód. Kezdetben a szűkebb családi, majd egyre tágabb közösségek, magyar társadalmi környezetünk közvetíti felénk mindazt, amit a magyarság teremtett eddigi léte folyamán a több ezer év alatt. A közösség nemcsak közvetít, hanem biztonságot is ad, az összetartozás érzését, tudását nyújtja. A nemzeti identitás alappilléreit építi fel. A nyolcadikos tanulók műsorukban felelevenítették a Himnusz megzenésítését, nemzeti imádsággá válását, a róla készült budakeszi szobrot. Sorolták a sokféle hungarikumot: találmányokat, tárgyakat, szellemi értékeinket, hagyományainkat, természeti értékeinket; melyek gazdagítják népünket és a világot. Arról is beszéltek, hogy a határokon kívül élő magyarok miképp növekedhetnek magyarságukban. Vers- és prózarészleteket olvastak a nyelvről, a hazáról, a magyarságról Ábrányi Emil, Kemény István, Pósa Lajos, M. Katona Ilona, Széchenyi István tollából. Elhangoztak népdalok, népies és megzenésített versek. A megemlékezés megerősítette mindnyájunk magyarságát, összetartozásunk érzését. A színvonalas műsort összeállította Bertalan Ágnes, a 8.e osztályfőnöke.

Médiaszakkör

 

A középiskolába készülő általános iskolások január 18-án felvételiznek matematikából és magyarból. A 8.e osztályosok beszéltek az előttük álló feladatról.

Farkasdy Szófia: Én Győrben, a Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Technikumban fogom írni a felvételit, mivel oda jelentkezem elsőként informatikai szoftverfejlesztőnek, másodikként CNC-programozónak. Ha nem vesznek fel, a Pápai Református Kollégium grafikai képzése jöhetne szóba, utána a Közgazdasági Technikum logisztikai szakiránya. A reggel 7 órai vonattal utazom Győrbe, hazafelé sem lesz gond, óránként jönnek a vonatok, megoldható. Ott fogok találkozni az osztálytársammal, Zalánnal, ő is a Jedlikben felvételizik. A Tarczy-iskolában matematikából szerdánként a nulladik órában, magyarból csütörtökönként az 5. és 7. órában vettünk részt a felvételi előkészítő órákon. Reméljük, jó alapokat kaptunk. Ezen kívül járok még külön tanárhoz is, főleg matekból kell erősíteni. Szombatra már másik programom is van, a jégpályák éjszakáján Pápán vagy Ajkán fogok korcsolyázni. A mai napon a diákmunkába is bekapcsolódhatok, kisegítő lehetek a nővérem mellett az egyik multi pénztárában.

Iskolánk aulájában december 19-én délelőtt az alsó, majd a felső tagozat tekintette meg a karácsonyi műsort. 20-án, péntek délután a kedves szülőket és vendégeket vártuk szeretettel. Venczel Csaba igazgató megnyitója után a 4.e osztályosok versekkel, táncokkal, jelenetekkel, dalokkal köszöntötték a közelgő ünnepet. Műsorukat összeállította Sashalmi Tamásné osztályfőnök. Rendezését segítette Tischler Róbertné asszisztens. Majd a néptánc szakkörösök adták elő a „Kedves álmot hogy szerezne szülöttének” című moldvai táncot, melynek koreográfiáját megalkotta Horváth-Egyed Katalin szakkörvezető tanítónő. Az ünnepség második részében a Tarczy-iskola énekkara teremtette meg karácsonyvárás vidám, örömteli és áhítatos hangulatát Fehér Ferenc karnagy vezetésével. Szólót énekeltek: Szakács Bianka (6.a), Szakács Zalán (6.e) és Szakács Panka (7.e)
Békés, szép karácsonyi ünnepeket; sikeres, boldog új évet és tartalmas téli szünetet kíván a Tarczy Lajos Általános Iskola.

A 4.e műsorának szereplői:

Már az előző tanévben berobbantak Horváth András tanár úr tanítványai a megyei élmezőnybe. Akkor 4. helyezettek lettek, az idei szezonban az ajkai csapat felett aratott győzelemmel pedig bronzéremmel tértek haza!!! Csak így tovább! Hajrá fiúk, hajrá András bácsi! Hajrá Tarczy!
December 19-én Veszprémben rendezték a Diákolimpia megyei futsal döntőjét a 4. korcsoportosoknak. Négy csapat jutott be a négyes döntőbe: Ajka, Balatonalmádi, Pápa és Veszprém. Körmérkőzéseket játszottunk, mindegyik csapat játszott mindenkivel, aminek a végén az első két helyezett csapat képviselhette Veszprém megyét az országos elődöntőn.
Az első mérkőzést a balatonalmádi Györgyi Dénes Általános Iskola csapata ellen játszottuk, ahol szoros küzdelem során 2-1-es vereséget szenvedtünk.
A következő mérkőzésen az ajkai Fekete István-Vörösmarty Mihály Általános Iskolával játszottunk, ahol 1-1-es végeredmény után büntető párbajjal sikerült megnyerni a mérkőzést.
Az utolsó összecsapás a veszprémi Szilágyi Erzsébet Keresztény Általános Iskola ellen játszottuk, ki-ki mérkőzésen 2-1-es vereséget szenvedtünk.
A körmérkőzések után így nézett ki a tabella:
1. Veszprém
2. Balatonalmádi
3. Pápa
4. Ajka
A fiúk nagyot küzdöttek, egy kis szerencsével az első két hely valamelyikén végezhettünk volna.

Botos Emili Sára, iskolánk 6.E osztályos tanulója, a Pápai Cirkuszművészeti Egyesület aktív versenyzője, nemrég részt vett az olaszországi Cesenaticóban megrendezett légtorna-világbajnokságon. Egy rendkívül erős mezőnyben a "Junior A Hoop" kategóriában 8. helyezést sikerült elérnie. Büszkék vagyunk rád! Emili az élményeiről is mesélt iskolánknak:

Az egész azzal kezdődött, hogy beneveztünk az országos kvalifikációs versenyre, amelyet a Magyar Levegősportok Szövetsége szervez. Heti 3-4 alkalommal vannak edzések, csoportos és magánórák egyaránt, versenyek előtt pedig még gyakrabban. Az országos bajnokságról lehet kijutni az Európa- és világbajnokságokra.

Idén nekem is sikerült: ezüstérmes lettem! Az Európa-bajnokságot San Severóban (Olaszország) rendezték még júniusban, ahol a 11. helyet szereztem meg. A világbajnokságot Cesenaticóban tartották, szintén Olaszországban. Az Európa-bajnokságra kocsival két napig utaztunk, a világbajnokságra viszont szerencsére csak 8 órás út várt ránk. Késő este érkeztünk meg.

November 27-én indultunk, így volt időnk egy kicsit pihenni is. 29-én kellett minden magyar versenyzőnek megjelenni a helyszínen, ahol többórás közös próba zajlott. Kitaláltuk a megnyitóra a bevonulási koreográfiát, majd közösen letettük az esküt: sportszerűen versenyzünk, nem csalunk, és nem használunk doppingszereket.

Néhány hónappal ezelőtt merész lépést tettem: megkértem angoltanáromat, Stall Anita tanárnőt, hogy nevezzen be a Kapocs Magyar Angol Két Tannyelvű Iskola által megszervezett országos vers- és prózamondó versenyre. A kérés nem csupán egy új kihívást tükrözött, hanem a bátorságot is, hogy megmérettessem magam a legjobbak között.
Sajnos a sors nem kedvezett nekem, és a verseny előtti napokban megbetegedtem. A verseny napján, december 6-án azonban a versenyszellem legyőzte a rosszullétemet. Alaposan felkészültem, hiszen a verseny előtti hetekben mindent megtettem, hogy megértsem és magamévá tegyem Maya Angelou „Caged Bird” című versét. Serdülőként jól tudtam azonosulni a szabadság és a bezártság közötti ellentéttel, amely a vers középpontjában áll.